Facebook ishga tushirilganiga mana 10 yil bo`ldi. 10 yil ichida Facebook oyiga 1,23 milliardlik auditoriyasi bilan dunyodagi eng yirik ijtimoiy tarmoqqa aylandi.
Facebook rahbari Mark Sukerberg saytni avvaliga faqatgina Garvard universiteti o`quvchilari uchun yaratgan edi. Biroz vaqt o`tgach bu tarmoqdan boshqa universitet va maktab o`quvchilari foydalana boshlashdi. Shu tariqa u xalqaro ijtimoiy tarmoqqa aylandi.
10 yil davomida facebook 200 milliarddan ortiq do`st aloqalarini o`rnatdi va do`st (drujba) so`zini ijtimoiy tarmoqdagi kontakt so`zi o`rniga foydalaniladigan qilib yubordi. 2009 yilda kompaniya ilk bor “like” tugmasini ishga tushirdi. Hozirgi kunda bu tugma kuniga 6 milliard marotaba bosiladi.
Sukerberg avvaliga foydalanuvchilarni suratlar almashishlarini istamagan. Ammo 2005 yil bu funksiya ishga tushirilgandan so`ng 400 milliarddan ortiq surat ijtimoiy tarmoqqa joylangan. Shuningdek, so`nggi ikki yil ichida tarmoq orqali 7,8 trillion xabar yuborilgan.
Instagram fotoblogi ham Facebook’ka tegishli bo`lib, bu kompaniyaga bir milliard dollarga tushgan. Kompaniya mobil xizmatlar uchun mablag` ayamayapti. O`tgan yili mobil reklamalar orqali tarmoq $3,15 milliard foyda ko`rdi. Bu 2013 yildagi barcha foydaning 40 foizidir.
Facebook’ning navbatdagi loyihalaridan biri bu Internet.org - bu orqali Sukerberg odamlari internet tarmog`iga ulanish uchun bo`layotgan to`siqlarni olib tashlamoqchi.