Bugungi yig`ilishda yangi turdagi maktablarni barpo etish, avvalgilarini bosqichma-bosqich zamon talablariga moslashtirish, o`qituvchilarning malakasini oshirish masalalari muhokama qilindi.
Hozirgi kunda 9 ming 942 ta maktabning 2 ming 835 tasi ta`mirtalab. 5 ming 861 tasida o`quvchilar soni sig`imiga nisbatan ko`pligi sababli darslar 2 smenada o`tilmoqda. Joriy yilda 36 ta yangi maktab qurilib, 211 tasining kapital ta`mirlanishi belgilangan.
Qurilish vazirligiga maktablarni zamonaviy arxitektura echimlari asosida, energiya tejovchi va ilg`or texnologiyalarni qo`llagan holda barpo etish vazifasi qo`yildi.
Ma`lumki, laboratoriyadagi amaliy mashg`ulotlar ta`lim sifatini oshirishda muhim ahamiyat kasb etadi. Mashg`ulotda olingan bilimning samarasi bir necha karra yuqori bo`ladi.
Lekin bugun maktablardagi 683 ta fizika, 897 ta kimyo, 901 ta biologiya xonasida o`quv laboratoriyalar yo`q. 7 ming 807 ta fizika, 7 ming 776 ta kimyo va 7 ming 770 ta biologiya xonasining jihozlari eskirgan. 62 mingta sinf xonasi zamonaviy va yangi o`quv jihozlari bilan ta`minlanmagan, 7 mingta kompyuter etishmaydi.
Shuning uchun, maktablardagi laboratoriyalarni zamonaviy jihozlash va ulardagi darslar ko`lamini oshirish talab etiladi.
Xalq ta`limi vazirligi hamda Moliya vazirligiga amaldagi jihozlash holatini tanqidiy o`rganib, maktablarni zamonaviy laboratoriya, kompyuter texnikasi, sport anjomlari va boshqa zarur vositalar bilan jihozlash bo`yicha topshiriq berildi.
Aniq fanlarni o`qitishda amaliy ko`nikmalarni shakllantirish hamda interaktiv mashg`ulotlarga e`tiborni kuchaytirish kerakligi ta`kidlandi.
Yurtimizda matematika, kimyo, fizika va biologiya darslarining 10 foizigina amaliy mashg`ulotlarga ajratilgan. Rivojlangan davlatlarda bu ko`rsatkich 30-50 foizni tashkil etadi.
Shu bois Xalq ta`limi vazirligi, Axborot texnologiyalari va kommunikasiyalarini rivojlantirish vazirligiga o`quv dasturlarida raqamli texnologiyalardan keng foydalanish, aniq fanlarda amaliy mashg`ulotlar ko`lamini oshirish vazifasi qo`yildi.
Yig`ilishda pedagog kadrlarning bilim va malakasini oshirish masalasiga ham alohida e`tibor qaratildi.
O`tgan yili attestasiyada ishtirok etgan qariyb 57 ming nafar o`qituvchidan 43 foizi past baho olgani, respublika bo`yicha muallimlarning attestasiya natijalaridagi o`rtacha ko`rsatkichi 100 ballik baholash tizimida 64 ballni tashkil qilgani aytib o`tildi.
Pedagoglar malakasini oshirish tizimini takomillashtirish, metodik ta`minotni yangicha tashkil etish bo`yicha ko`rsatmalar berildi.
Bolalarni yoshligidan ma`nan va jismonan etuk shaxs etib tarbiyalash maqsadida maktablarni badiiy adabiyotlar bilan ta`minlash, ayniqsa, boshlang`ich sinflarda musiqa, tasviriy san`at va jismoniy tarbiya mashg`ulotlariga yangi mazmun berish muhimligi ta`kidlandi.
Yig`ilishda muhokama qilingan masalalar yuzasidan mutasaddilar axborot berdi.