Stenford universiteti olimlari ota-onaning omadsizliklarga nisbatan munosabati bolaning o`z aqliy imkoniyatlari haqidagi xulosalariga to`g`ridan-to`g`ri ta`sir qiladi.
Olimlarning ta`kidlashicha, bola uchun ota-ona va o`qituvchining uning omadsizliklariga nisbatan fikrlari juda muhim. Sababi aynan mana shu narsa ularning aqliy qobiliyatlarini oshirish mumkin yoki yo`qligi haqidagi fikrini shakllantiradi.
Bolalar ota-onalarining reaksiyalariga chuda qattiq e`tibor berishadi. Shu sababli olimlar bolalarning kichik omadsizliklariga tushunish bilan qarashni va ularni to`g`ri yo`naltira bilishni tavsiya etishadi.
Aytaylik, bola uyga yomon baho olib keldi va bundan ota-onasining havotirga tushganini ko`rdi, endi u aqliy qobiliyatni yaxshilashning imkoniyati yo`q deb hisoblaydi.
Agar aksincha, ota-ona farzandining yomon bahosidan havotirga tushmay, bu vaziyatda chiqish yo`llarini qidirayotganliklarini ko`rsa, bola aqliy qobiliyatni rivojlantirish imkoni bor degan xulosaga keladi.